اسم پسرانه, اسامی پسرانه ترکی

معنی اسم الیار

معنی اسم الیار

معنی دیرینه و فرهنگی اسم الیار

اسم الیار با ریشه‌های تاریخی و فرهنگی عمیق، یکی از اسم‌های جذاب و معنادار در فرهنگ‌های ایرانی و ترکی محسوب می‌شود. این اسم که بیشتر به عنوان اسم پسرانه شناخته می‌شود، معانی زیبا و متعددی دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.نام الیار معمولاً به معنی پیروز، فاتح، یا غالب تفسیر می شود. این نام ممکن است در فرهنگ های مختلف به این معنا استفاده شود. اگر این نام را به عنوان نام شخصی انتخاب کرده اید، می توانید به عنوان یک نام مثبت و با ارزش با این معنی استفاده کنید.
معنی دیگر اسم الیار دوست و رفیق ایل، ( ترکی ـ فارسی ) یار و یاور ایل، یار شهر و ولایت، یاور خویشان ال در زبان ترکی به معنی گروهی بزرگتر از خانواده

ریشه و منشأ اسم الیار

ریشه ترکی اسم الیار
اسم الیار ریشه‌های ترکی دارد و معمولاً به معنی “یار و یاور ایل، دوست و رفیق ایل، یار شهر و ولایت” شناخته می‌شود. ایل در زبان ترکی به معنی قبیله یا طایفه است و الیار به معنی کسی است که به ایل کمک می‌کند و یار و یاور آن‌هاست.

ارتباط اسم الیار با فرهنگ ایرانی
اسم الیار همچنین در فرهنگ ایرانی جای دارد و به معنی یکی از پهلوانان خورشید شاه در داستان سمک عیار آمده است.

فراوانی اسم الیار

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تعداد افراد با اسم الیار در ایران تا سال ۱۳۹۴ حدود ۶۳۰ نفر بوده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که اسم الیار در ایران فراوانی نسبتاً کمی دارد.

اسم‌های مشابه و ویژگی‌های خاص

اسم الیار با اسم‌های دیگری مانند ایلیار نیز مشابهت دارد که هر دو به معنی یار و یاور ایل آمده‌اند و از ریشه ترکی برخوردارند

اسم دخترانه برای دوقلو الیار

  • الینا و الیار
  • الیانا و الیار
  • ایلماه و الیار
  • ایلناز و الیار

اسم پسرانه  برای دوقلو الیار

  • الیاد و الیار
  • الیام و الیار
  • الیان و الیار

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *