اسم پسرانه, اسامی پسرانه عربی, اسامی دخترانه عربی, اسم دخترانه, اسم عربی

معنی اسم خضر

معنی اسم خضر

معنی اسم خضر

اسم “خضر” یک اسم عربی است و به معنی “سبز” یا “سرسبز” است. این اسم به عنوان یکی از اسامی مردانه و زنانه در فرهنگ عربی استفاده می‌شود. در ادامه، برخی اطلاعات بیشتر در مورد ریشه، تاریخچه، استفاده در کشورها، نامبرده‌های مشهور، جنسیت مناسب و سایر جنبه‌های مرتبط با اسم “خضر” آورده شده است.

ریشه و تاریخچه اسم خضر

اسم “خضر” ریشه عربی دارد و از واژه “خضراء” به معنی “سبز” مشتق شده است. این واژه به مفهوم زندگی، شادابی، و تجدید حیات ارتباط دارد. در فرهنگ عربی، این اسم به عنوان نام یکی از انبیا و صحابه‌ی معروف اسلام، یعنی خضر بن موسی، به یاد ماندگار شده است.

کشورهای استفاده کننده

اسم “خضر” در کشورهای عربی و مناطقی که فرهنگ عربی تأثیرگذار است، متداول است. این اسم به طور خاص در کشورهای مانند عربستان سعودی، عراق، سوریه، مصر، لبنان، و امارات متحده عربی پراستفاده است.

جنسیت مناسب

اسم “خضر” برای هر دو جنس (دختر یا پسر) قابل استفاده است. اما برای تمایز جنسیت می‌توان از نام‌های مشابه مانند “خضره” برای دختران و “خضری” برای پسران استفاده کرد.

اشخاص معروف

یکی از اشخاص معروفی که نام “خضر” را دارند، خضر بن موسی است که در اسلام به عنوان یکی از انبیا و صحابه‌ی معروف پیامبر محمد (ص) شناخته می‌شود.

نگارش و تلفظ

نگارش اصلی این اسم به حروف عربی می‌باشد (خضر)، اما در تلفظ فارسی معمولاً به شکل “خُضَر” تلفظ می‌شود.

شخصیت کتاب خاصی

اسم “خضر” به شخصیت خاصی در کتاب‌ها مرتبط نیست.

شعرهای مرتبط

اطلاعات خاصی درباره‌ی شعرهایی که به اسم “خضر” مرتبط باشند موجود نیست.

مترادف‌ها و نام‌های مشابه

بعضی از مترادف‌ها و نام‌های مشابهی که می‌توانند جایگزین نام “خضر” در انتخاب نام برای فرزندان باشند عبارتند از: سبز، سبزعلی، سبزه، سبزان، سبزرخ، و خاکسار.

ما پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب نام مناسب برای فرزندان خود، به سایت namechoice.ir مراجعه کنید و سایر اسامی را نیز بررسی کنید.

۴.۴/۵ - (۱۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *