اسم پسرانه, اسامی بین المللی, اسامی پسرانه بین المللی, اسامی خاص

معنی اسم لیام

اسم لیام

معنی و ریشه اسم لیام

لیام یک اسم خوش آوا، زیبا و کوتاه با معنی زیبا برای پسران است، با ریشه ی غیرایرانی. در مورد تایید بودن این اسم نزد ثبت احوال ابهام وجود داشت، اما دوستانی که به دنبال اسم جدید پسرانه هستند، خیلی علاقه مند به ثبت این نام برای فرزند خود بودند. با استعلامی که از ثبت احوال ایران داشتیم متوجه شدیم که این اسم در حال حاضر مورد تایید ثبت احوال ایران است.اسم دیان هم با معنی روشنایی و آوای زیبا به شما پیشنهاد می کنیم.

ریشه اسم لیام

نام لیام همانطور که گفته شد، یک اسم پسرانه غیرایرانی است. گرچه در برخی منابع، ریشه ی فارسی نیز برای این اسم آمده است. لیام صورت کوتاه شده ای از اسم Uilliam و William با ریشه ایرلندی است. معنی محافظ و نگهبان ثابت قدم نیز برای اسم لیام آمده است.

آیا اسم لیام مورد تایید ثبت احوال است

بله، اسم لیام در حال حاضر مورد تایید ثبت احوال در کشور می باشد. این نام در لیست نام های تایید شده توسط مراجع مربوطه در ثبت احوال وزارت کشور قرار دارد. اگر والدین به انتخاب این نام برای فرزند خود علاقه دارند، می توانند آن را بدون مشکل ثبت کنند.

معنی اسم لیام در ثبت احوال

نام لیام در درجه اول یک نام مردانه از نژاد ایرلندی است که به معنی “With Gilded Helmet” است. در اصل فرم کوتاهی از نام ویلیام می‌باشد. این اسم در اداره ثبت احوال ثبت نشده است چرا که این اسم در لیست نام‌های سازمان ثبت احوال وجود ندارد. اسم لیام در لیست ۱۰ اسم برتر جهان از سال ۲۰۰۰ وجود دارد. این اسم در زبان عربی، هماهنگی در بروز احساسات معنی شده است. همچنین در زبان عبری، لیام یعنی “ملت من” است.

افراد مشهور با اسم لیام

از افراد مشهور با نام لیام می توان به بازیگر ایرلندی لیام نیسون و بازیگر استرالیایی لیام همسورث اشاره کرد. از دیگر افراد مشهور با نام لیام می توان به بازیگر کانادایی لیام جیمز اشاره کرد. لیام پین نیز یک خواننده انگلیسی با گروه One Direction است. همچنین بسیاری از بازیکنان فوتبال (فوتبالیست ها) با نام لیام وجود دارند که از جمله آنها می توان به لیام میلر، لیام لارنس، لیام داروویل و لیام بردی اشاره کرد.

اسامی دخترانه مرتبط با نام لیام

اسامی دخترانه معنی و مرتبط با نام لیام معمولاً معنای متفاوتی دارند، اما اینجا چند نام دخترانه معنی مند و مرتبط با نام لیام آمده است:
ریحانه: نام مادر امام رضا (ع) و به معنی “ریحان” یا “گیاهان خوشبو” است.
خورشید: نامی با معنی “آفتاب”، “خور”، “روز” یا “شمس”.
پروانه: نام با معنی “اجازه”، “پته”، “جواز”، “حکم”، “فرمان” یا “گواهی”. این نام ممکن است به معنی آزادی و استقلال نیز تفسیر شود.
دلارام: نام با معنی “دلبر”، “دلربا”، “دلنواز”، “محبوب” یا “محبوبه”.
ستاره: نامی با معنی “اختر”، “کوکب”، “نجم”، “بخت”، “اقبال”، “تقدیر” یا “طالع”. این نام به معنای روشنایی و پرقدرتی نیز تفسیر می شود.
به عنوان والدین، اگر نیاز به انتخاب نام دخترانه با معنی و مفهوم خاص دارید، می توانید به این اسامی فکر کنید و انتخابی متناسب با سلیقه خود داشته باشید.

اسامی پسرانه مرتبط با نام لیام

معنی اسم لیام عموماً به “محافظ”، “حامی”، یا “نگهبان” تفسیر می شود. این اسم یک نام پسرانه است و اصلی ترین معنی اش این است که فرزندان ملتان را محافظت و حمایت می کند. این اسم در زبان ایرلندی به معنی “جنگجویی با اراده قوی” نیز می آید.
با توجه به معنی اسم لیام، اسامی هم آوا و نزدیک به آن ممکن است عبارتند از:
محافظ
حامی
نگهبان
حفیظ
پشتوانه
کلاه خود
اراده
آرزو
این اسامی به عنوان گزینه های مشابه به “لیام” در نظر گرفته می شوند و معنایی مشابه به عنوان اسم “لیام” دارند.

۱.۳/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *