اسم پسرانه, اسامی پسرانه عربی, اسامی محلی, اسم عربی

معنی اسم وفا

اسم وفا

معنی و ریشه اسم وفا

وفا به معنای به جا آوردن عهد و پیمان، پایداری در دوستی و صمیمیت، پایدار بودن در قول و قرار، تعهد دوستی یا عشق، در گذشته به معنای دوستی و رفاقت نیز بکار می رفت. همچنین، این نام به میرزا محمّد حسینی فراهانی متخلص به «وفا» از شعرای معروف قرن هجری و عموی قائم مقام فراهانی نیز اشاره دارد. در زمینه دوستی و عهد، وفا به معنای تعهد و دوستی استوار و ثابت استفاده می شود.از دیگر نام های عربی پسرانه با معنی و ریشه نام غدیر را هم در نظر داشته باشید.

ریشه اسم وفا

وفا نامی با ریشه عربی است و به معنای به جا آوردن عهد و پیمان، پایداری در دوستی و صمیمیت، پایدار بودن در قول و قرار، تعهد دوستی یا عشق است. در گذشته نیز به معنای دوستی و رفاقت نیز به کار می رفت. این نام به میرزا محمّد حسینی فراهانی متخلص به «وفا» از شعرای معروف قرن هجری و عموی قائم مقام فراهانی نیز اشاره دارد.
وفا به پایبندی به تعهدات و وفاداری به عهد و پیمان، از ارزشمندترین ویژگی های انسانی که در تمام فرهنگ ها مقدس شمرده می شود، اشاره دارد. برخی از پدر و مادرها دوست دارند فرزندشان نامی داشته باشد که بیانگر صفات والای انسانی باشد و در زندگی نیز از این صفات برخوردار باشد. نام “وفا” یکی از نام های پرمعنا است که به عنوان نام محبوبی برای فرزندان انتخاب می شود.

معنی اسم وفا در ثبت احوال

معنی اسم وفا در ثبت احوال به شرح زیر است:
پایدار بودن در قول و قرار، تعهد دوستی یا عشق.
در گذشته به معنای دوستی و رفاقت.
معنی اسم وفا در فرهنگ فارسی عمید
معنی وفا در فرهنگ فارسی عمید شامل به جا آوردن عهد و پیمان، نگهداری عهد و پیمان، پایداری در دوستی می شود.

معنی اسم وفا در فرهنگ معین

اسم وفا در فرهنک معین به معنای جا آوردن عهد و پیمان و پایداری و دوستی است.

معنی اسم وفا در فرهنگ فارسی

اسم وفا در فرهنگ فارسی به معناهای زیر دسته بندی می شود:
(مصدر) بسر بردن عهد و پیمان مقابل غدر، انجام پذیرفتن.
(اسم) بسر بردگی عهد و قول، انجام یابندگی، دوستی، صمیمیت، مقابل جفا، پیمان عهد.

معنی اسم وفا در لغت نامه دهخدا

وفا به معنای وعده به جای آوردن و به سر بردن دوستی و عهد و سخن، به سربردگی عهد و پیمان و قول و سخن و دوستی و استقامت، ثبات در عهد و پیمان و قول و سخن و دوستی و صفا و صدق و ضمانت در کار و کردار اشاره دارد. این نام همچنین به معنای پیمان، عهد، دوستی، صمیمیت، مقابل جفا، انجام یابندگی، ادا کردن دین و وام و دیگر مفاهیم مرتبط با تعهد و وفاداری به وعده ها و پیمان ها به کار می رود.

اسم پسر هماهنگ با اسم وفا

وقتی شما تصمیم می گیرید نامی برای پسرتان انتخاب کنید، ممکن است به دنبال نامی با معنی و ارزش باشید که به شخصیت و ویژگی های انسانی کودک شما بخورد. اسم “وفا” یکی از نام های پرمعنا و متداول در جوامع ایرانی است و به معنای تعهد، دوستی و پایداری در عهد و پیمان استفاده می شود. این نام نشانگر ارزش هایی چون اخلاق، وفاداری، و احترام به تعهدات و وعده ها می باشد.
در صورتی که دوست دارید اسم پسرتان هماهنگ با اسم “وفا” باشد، می توانید به نام های زیر فکر کنید:
وستا
ورشاد
ویگن

اسم دختر هماهنگ با اسم وفا

اسم دختر هماهنگ با اسم “وفا” می تواند به عنوان یک نام زیبا و معنادار انتخاب شود. اسم های دختری که با “وفا” هماهنگ هستند و معنای مشابهی دارند عبارتند از:
ویگن: این اسم نیز معنای پایداری و وفاداری را دارد و ممکن است به عنوان نام دختری که به تعهد و صمیمیت ارتباطات اجتماعی و دوستی اش پایبند است، انتخاب شود.
وه آفرید: وه آفرید نیز یک اسم زیبا و معنادار است که معنای پایداری، وعده نامه دادن و به جا آوردن عهد و پیمان را دارد.
وانیا: این اسم به معنای دوستی و انسجام نیز می آید و می تواند به عنوان نامی که ارتباط صمیمی و دوستانه را نمایان می کند، انتخاب شود.
ویرو: ویرو به معنای پایداری و وفاداری است. این اسم نشان دهنده اراده به انجام وفا و تعهد است.
تا اینجا، اسم هایی که با “وفا” هماهنگ هستند و معنای پایداری، دوستی، و وفاداری را نمایان می کنند، معرفی شدند. انتخاب اسم برای دختران معمولاً بر اساس سلیقه خانواده و معنایی که می خواهند به فرزندشان بدهند، انجام می شود. اسمی که انتخاب می کنید، می تواند نقش مهمی در شخصیت و هویت فرزندتان ایفا کند، بنابراین اهمیت دارد که با دقت انتخاب شود.

 

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *